Wczoraj zaczęło się The Old Republic, nowa nadzieja zarówno gier w świecie Gwiezdnych wojen, jak i gatunku MMORPG, wielka, epicka historia, którą każdy z nas może ukształtować na swój indywidualny sposób.
Jednocześnie pamiętajmy, że cztery dni temu oficjalnie zamknięto Star Wars Galaxies, poprzednie MMORPG w naszym ulubionym uniwersum, koprodukcję LucasArts z Sony Online Entertainment. Osadzona w czasach sagi filmowej gra wydana została 7 czerwca 2003 roku i nie wytrzymała zapoczątkowanego wywróceniem mechaniki gry do góry nogami w listopadzie 2005 masowego eksodusu graczy. Fanom nie przypadły do gustu zmiany, umożliwiające m.in. każdemu graczowi utworzenie postaci Jedi, która przedtem była trudna do zdobycia i wymagała wielu godzin pracy, czy też uproszczenie systemu klas.
W wyniku zmian walka, przedtem zorientowana na mechanikę podobną do shooterów, dostała możliwości automatyzacji, przez co walka zaczynała przypominać tradycyjne MMORPG. Kolejne dodatki i pakiety misji (w których stawaliśmy ramię w ramię np. z bohaterami powieści Death Troopers) nie cieszyły się już bardzo dużym wzięciem. Na ostatnie chwile twórcy przewidzieli jednak dla najwierniejszych z fanów szereg atrakcji. Oto niektóre z nich:
Miejmy nadzieję, że The Old Republic spełni oczekiwania odbiorców i nie będziemy prędko musieli oglądać podobnych scen również w jej świecie.